BLOG-ESKÜVŐI TUDNIVALÓK ZSOLTITÓL, A CM-TŐL

Öt téma-sok jó tanács

2018.01.26.

Esküvők előtt általában kétszer-háromszor egy órát beszélgetek a párokkal, legfőképpen a nagy nap menetéről és persze azért, hogy megismerjem őket és személyes hangvételű legyen mindaz ami elhangzik majd tőlem a lagzin.

Az előkerülő kérdések általában hasonlók, ezekből, azaz hasznos tanácsokból osztok meg most néhányat, első körben öt témában, különösebb sorrendiségi koncepció nélkül. Természetesen mindezt saját vagy más szolgáltatók illetve párok tapasztalatai alapján. Később aztán újabb öt témával jövök újra.

MI SZOKOTT OTTHON MARADNI?

Legtöbbször az apróságok, például a férfiak virágkitűzője, a koszorúslányok kardísze, a tortára való tüzijáték. Előfordult már, hogy a menyecskaeruha egy-egy kelléke nem került elő és rontotta el egy kevés időre a menyasszony hangulatát, de volt, hogy az új ember komplett öltözéke maradt otthon és mivel messze volt a lakás, így csak az új asszony öltözött át. Nem örült neki az úriember, de fordított esetben garantáltan nagyobb lett volna a baj... Ezekre figyeljünk, megéri!

VENDÉGFOGADÁS

Gyakran felmerül a kérdés, hogy "mennyivel előtte?", a válasz pedig az, hogy általában az első esemény (szertartás vagy elindulás a szertartásra) előtt egy órával érdemes a vendégeket fogadni. A meghívóban szerepeljen ennek az eseménynek az időpontja is, hogy aki nem akar egy órát eltölteni és ki tudja kicsit centizni, hiszen közelről érkezik, az ezt megtehesse. Egy, az adottt helyszínen kezdődő szertartás előtt működhet esetleg a fél órás vendégvárás is.

Evidensnek tűnhet, a legtöbb vendégváráson mégsincs zene. Azt javaslom, legyen, teljesen más megérkezni egy olyan helyre, ahol szól egy kellemes háttérzene, sokkal oldottabb, vidámabb a hangulat, igazi party-érzése van az embernek, nem csak tudja, érzi is, hogy esküvőn van. Ha ez esetleg élő produkció (elég egy-két zenész, akár ének nélkül) akkor pedig igazán felejthetetlenné teszitek már az első pillanatokat is minden vendég számára.

Az alkohollal ilyenkor még érdemes óvatosan bánni, ha előtte vagyunk egy polgármesteri hivatal, pláne egy templom (!) meglátogatásának, akkor a tömény italokat még ne kínáljuk! Sör, rozé, pezsgő...sokszor csak ennyi van, senki nem szeretné, ha pl. a debreceni Szent Anna templomban egy-egy becsípett barát hangosan kommentálná a szertartást...

MI LEGYEN A VENDÉGAJÁNDÉK?

Hallottam olyan véleményt menyasszonytól, hogy nincs rá szükség, mert annyi mindent kap egy vendég egy lagziban, hogy ő nem érzi úgy, hogy még ezzel is kedveskednie kéne. Én erre azt mondtam, hogy nincs ezzel semmi gond, ha ő így érzi, legyen így, ha egy vendég ezen fönnakad, ott bizony baj van. Ezzel együtt szokás, divat és a legtöbb esküvőn van.

Ha viszont igen, akkor mit? Van az ehető-iható, azaz nem maradandó kategória, ebbe a kis szelet csokoládé vagy bon-bon, esetleg sütemény tartozhat, esetleg egy apró üveg méz (mondjuk a hölgyeknek) illetve pálinka (az uraknak). A nagyon figyelmesek a gyerekeknek pl buborékfúvót vagy hasonló játékot is adhatnak. A maradandóak között régi sláger a hűtőmágnes a pár nevével, dátummal, egyéb motívummal, én személy szerint kedvelem, mert alapból tetszenek a hűtőmágnesek. :) A kis szeletes csokoládén általában olyan papírcsomagolás van, amin a pár fotója látható, a dátum és a nevek.

Egyszerű, de nyagyszerű ötlet egy fotó az ifjú párról, szintén neveikkel és dátummal nyomdailag feliratozva.Ha már volt kreatív fotózás vagy jegyesfotózás , akkor abból, de professzionális civil kép is jó lehet.

Remek ötlet az ajándékot névreszólóvá tenni, hiszen az személyesebb, és nem kell külön ültetőkártya! Erre jó példa volt nemrég egy a keresztnévvel ellátott, mázas pálinkáspohár. Igazán egyedi, nagy becsben tartva őrzöm én is a saját "Maestro" feliratú darabomat, hála a kreatív vőlegénynek. Ezenkívül volt már: kitűző a pár fotójával, olívaolajos üveg az (egyébként olasz) örömszülők házi termésével töltve, kis kaktuszok, pozsgások kis cserépben, a nagymama által hímzett kendőcske és megannyi apróság. Vendégként pedig figyeljünk rá, hogy ezeket az egyébként kedves és sokszor hasznos dolgokat ne hagyjuk ott az asztalon, amikor eljövünk, mert sok pár elpanaszolta már, hogy ez bizony rosszul esett nekik, hiszen jó szívvel adták, munka és/vagy pénz volt benne.

ÜLÉSREND-ÜLTETŐKÁRTYA

Általában nem kérdés, hogy kell-e ülésrend, de ha bizonytalanok lennénk: Kell! Jobb inkább mindenkinek "megszabni", hogy hová üljön (sokan nem mellesleg megtisztelőnek, meghatónak értékelik, hogy névreszóló helyük van), minthogy kellemetlenség legyen a dologból, amit talán nem is kell részleteznem. Ültetőkártya nem feltétlenül fontos, ha egy körasztalhoz odaírjuk az ülésrendbe hogy "Molnár család", vagy a megfelelő neveket és rájuk bízzuk a helyezkedést, ez elég lehet, de minimum ezzel az eszközzel éljünk!

VETITÉS

Több pártól hallom, hogy nem szeretnének videóvetítést a fotóikkal, mert nem akarják a kis gyerekkori képeiket vagy más családi pillanatokat mutogatni a vendégeknek. Ha ez így is van, lehet közös képekből, esetleg a jegyesfotózásból is összeállítani egy pár perces filmet, de vannak más ötletek is, amivel feldobhatjuk, személyessé tehetjük azt az eseményt, amit mindenképp javaslok, mert hangulatos színfoltja az esküvőknek és csak akkor unalmas, sablonos, ha úgy csináljuk meg. Sőt, igazából még akkor sem, mert a főszereplőkről szól és emiatt mindenkit legalább valamennyire érdekel egy ilyen "műsorszám".

A számomra legemlékezetesebb fotóvetítések azok voltak, ahol egyszerűen egy mappából megynyitották és léptették a fotókat mindenféle aláfestő zene nélkül, és egyik esetben a vőlegény kommentálta teljesen spontán a látottakat, máskor pedig nekem előre átküldték a fotókat és szintén a vőlegénnyel beszélgetve, egy kicsit abszurd humorú interjú keretében beszéltük meg, hogy mit is látunk. Vicces volt, személyes és-nem győzöm hangsúlyozni-emlékezetes.

Ami mindenképpen fontos: a technika, amit használni fogtok, legyen kipróbálva a lagzi előtt, akkor is, ha teljes egészében a helyszín biztosítja, akkor is, ha pl. egy laptopot kell vinnetek. Sok laptop nem kompatibilis az adott projektorral, variálódnak a bemetek, zsinórok stb, vagy egyszerűen minden passzol, de valamiért nem működik, mert ez bizony elő szokott fordulni a legjobb helyeken, a legprofibb szolgáltatókkal is. Ez ne aznap derüljön ki!!!

Remélem a fentiek hasznosnak bizonyulnak, nemsokára tehát újabb öt témával jelentkezem.


Ha minden esküvői-lakodalmi helyszín, ahol eddig ceremóniamesterként dolgoztam tökéletesen alkalmasnak bizonyult volna erre a feladatra, ez az írás nem született volna meg, de ez nincs így, ezért tapasztalataim alapján néhány tanácsot adnék e kérdésben. Konkrét vendéglátó helyeket, rendezvényházakat természetesen nem említek, de minden megállapítás...

Mindenekelőtt: nem vagyok sem zenekar-, sem DJ-párti, mindkét felállásban remek lagzikon vettem részt. Lassan húsz éve zenélek különböző (nem esküvői) együttesekben ütőhangszeresként és olykor énekesként, de lemezlovasok mellett is kongásként. Ismerem, szeretem mindkét "oldalt", mindkét világot, ám az esküvői DJ munkája sokak számára nem kellően...